onsdag 23 september 2020

Idag lyssnar jag på

THE DON DAVIS COLLECTION: VOLUME 1 - Music from SPACE ODYSSEY: Voyage To The Planets. beställde skivan som släpps idag från USA men det medföljde en digital download som jag redan nu kn lyssna på. Det ju några veckor innan skivan når Sverige, enligt buysoundtarx.com skicka skivorna först 5 oktober. Bara 500 ex görs och jag hoppas att vara en av de 50 första beställarna så jag får ett signerat exemplar. 

Jag lyssnar just nu på musiken och majestätiskt är bara förnamnet. Oerhört vackert. De som gillar musik av Star Wars typ har mycket att hämta här. Framförs av BBC Concert Orchestra och elektronik.

Enda smolket i glädjebägaren är att skivan + download inklusive download-booklet gick på 18 dollar och frakten på 13 dollar. Sedan tillkommer ju importavgift + tull till Postnord. Men smakr det så kostar det.

Beställde nyligen deluxe-utgåvan av Reba McEntires album Stronger than the truth från förra året. Ett rek från Cypern som gick på 400 kronor totalt. Men de två bonusspåren gick inte att få tag på på något annat sätt. Och de, liksom hela skivan i övrigt, är mycket bra.
 
Johan E. Skoglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar