torsdag 13 september 2018

Prisvärd Sibelius

När jag 2015 såg att Leif Segerstam skulle släppa en serie om totalt 6 skivor med Åbofilharmonikerna där de framför Jean Sibelius skådespelsmusik till olika pjäser blev jag mycket glad. Både dirigent och kompositör samt repertoarval är personliga favoriter (av den repertoar jag redan hört).

Nu har serien kommit i en box med alla skivor. Det enda som skiljer de från originalet är att de sex vanliga plastfodralen nu är samlade i en tunn pappbox med citat från recensioner av fem av skivorna på baksidan av den. Och så priset förstås. Skivorna kostade när de kom 89 kronor styck. Boxen går på 279 kronor. En sänkning med nästan halva priset alltså.

Man vet inte förväg om serier kommer att samlas i boxar till lägre pris något år senare. Men här är jag glad att jag väntade och fick dem samlade till ett lägre pris.

Johan E. Skoglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar