onsdag 22 juli 2009

Eskilstuna - here i come Yehaa!!!!


Har länge tvekat om jag skall åka till Eskilstuna 14 augusti för att se Alan Jackson Sundbyholms Travbana. Men idag så bestämde jag mig. Det är ju inte varje dag en av Amerikas, ja världens största countrystjärnor gästar vårt land. Och flygresa t/r Luleå/Stockholm, resa Stockholm/Eskilstuna t/r, en hotellnatt samt konsertbiljett (ståplats) för under 2500.- tycker inte jag var särskilt mycket att yvas över. Särskilt då jag var ute mindre än en månad innan. Visserligen får jag ingen sovmorgon på hotellet på lördagen då jag flyger på förmiddagen från Stockholm hem till Luleå. Å andra sidan så börjar konserten redan 1700 på fredagseftermiddagen så något nattsudd lär det väl inte bli. Jill Johnsson skall f ö vara förband. Kan man få önska sig ngn trevlig duett mellan Jill och Allan?


Nu återstår bara det svåraste valet. Vilken av mina fem cowboyhatter och vilket av mina westernbälten skall jag ha. Westernbyxorna, westernskjortan och westernhalsduken är givna. kanske man skulle ta och investera i ett par boots? Eller kan man gå på countrykonsert på en travbana i vanliga promenadskor?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar