tisdag 19 mars 2019

Påskbox

Idag kommer ett paket med bland annat en påskbox, ett år försent. Låt mig få förklara. Boxen med 25 skivor klassisk musik för påsk och stilla veckan släpptes förra året. Då annonserades den ut för 399 kronor inför påsken men den fanns ej i lager. Så när påsken närmade sig och ingen box var på väg så avbeställde jag den.

Nu så finns den i lager och dessutom sänkt med en hundring. Så det blir 11 kronor och 96 öre per skiva. Fynd minst sagt. Jag har även beställt några julskivor på rea bland annat en finfin country-dubbel-cd med musik från 50-talet från Jasmine för 99 kronor. Det gäller ju att vara ute i god tid både vad gäller jul och påsk. Och allt med fri frakt.

Och så skall jag återuppleva en av barndomens höjdpunkter; John Cleeses klassiska tv-special How to irritate people som vi hade på VHS hemma hos mig. Nu finns den på dvd för en ynka tia.

Johan E. Skoglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar