torsdag 1 november 2012

Egmont ger ut operatidning...

...Läser jag i Dagensmedia. En oneshot (alltså en tidning som det bara ges ut ett nummer utav) med tillhörande dubbel-cd med klassiska inspelningar av operamusik.  Tanken är att den skall vända sig både till den redan operakunnige och den nyfikne.

Jag ställer mig ytterst tveksam. På omslaget syns Malena Ernman (vem annars?). På omslaget puffas även för artiklar om Andrea Bocelli ( som man markandsför som "den gudomligarösten från Italien har sålt 70 miljoner skivor), Birgit Nilsson och Gustavo Dudamell.

Att göra en operatidning riktad till nybörajre har jag absolut inget emot. Men att påstå att man kan vända sig till både nybörjare och redan kunnige har jag svårt att se. Detta känns totalt ointressant för mig. Titeln Primadonna & världens bästa tenorer känns bara löjlig. Tur att den bara går att köpa från november till december i år. Och jag har sparat det värsta till sist. Den kostar 129 kronor.

Johan E. Skoglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar